Akinon, B2C Tecrübesini B2B’ye Aktarıyor
Mevcut B2B e-ticaret platformlarının B2C alanındakilere oranla satış süreçlerinden kotasyon idaresine kadar birçok alanda geliştirilmeye açık olduğunu belirten Akinon Kurucu Ortağı ve CSO’su Davet Orçan, rekabetçi B2B ticaret ortamında, e-ticaret platformlarının fonksiyonelliğinin ve uyumluluğunun çok önemli olduğunu belirtiyor. Kurumsal satış noktasında problemsiz dijital satış tecrübesi arayan şirketlere yönelik hizmetler sunduklarını belirten Davet Orçan, B2C kesiminde mevcut olan pek çok kolaylık ve uygulamanın B2B’de bulunmadığını belirtiyor. Bu farkların, bölümün gelişimine ket vurduğunu söz eden Orçan; “Wunderman Thompson B2B Future Shopper Report 2023'ün anket bilgileri B2B alıcılarının neredeyse yarısının çevrimiçi satın alma süreçlerini çevrimdışı süreçlere kıyasla zorlayıcı ve karmaşık bulduğunu ortaya koyuyor. Ayrıyeten B2B ödeme usullerinin, B2C süreçlere nazaran çok daha karmaşık yapıda olması ve çağdaş bankacılık yollarının kullanılmaması da ödemeleri zorlaştırıyor. Bununla bir arada B2B ortamlarında genellikle ürünlerin yararları net bir halde vurgulanmıyor ve bu da satış aşamasında önemli bir bariyer oluşturuyor” diyor.Tüm bu tespitlerin sonucunda B2B kesiminin B2C e-ticaretin başarılarından öğreneceği çok şey olduğunu söz eden Çağrı Orçan, “B2C müşterilerinin yararlandığı özelliklerin bir ortaya getirilmesinin B2B satıcılarına büyük yarar sağlayabileceğini biliyoruz. Bunlar ortasında, tekrarlayan data girişi olmadan birden fazla kanalda problemsiz hareketin sağlanması ve satış seyahati boyunca müşteri tanımlama ve takibini geliştirmek için dijital metotların kullanılması yer alıyor. B2B şirketlerinin ayrıyeten, B2C şirketlerinin dijital dönüşümlerini nasıl yönettiklerinden dersler çıkararak, daha çevik ve müşteri odaklı inovasyonları teşvik etmek için dijital ve BT gruplarının yapısını tekrar gözden geçirmeleri gerekiyor. Alıcı beklentileri, B2C tecrübesi aracılığıyla B2B'de tecrübe çıtasını yükseltiyor” diyor. Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı