Markalar ve işletmeler için bir pazarlama yeri halini alan toplumsal medya, marka-müşteri/tüketici alakası için de epey kıymetli bir yer haline geldi. İstinye Üniversitesi (İSÜ) İletişim Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Aybike Serttaş, toplumsal medyanın markalar için ehemmiyetine değinerek “Herhangi bir içeriğin toplumsal medyada ne kadar süratle yayıldığını görmek markalar için şaşırtıcıdır. Bazen bu süratli yayılım marka için hiçbir fiyat ödenmemiş bir viral reklama dönüşebilir. Bazen de bir kriz konusu haline gelebilir” dedi.
Sosyal medya artık hem iş hem özel hayatın bir modülü. Bilhassa markalar ve işletmeler için de bir pazarlama yeri halini alan toplumsal medyada, marka-müşteri/tüketici bağı için de oldukça kıymetli bir yere sahip. İstinye Üniversitesi (İSÜ) İletişim Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Aybike Serttaş, toplumsal medyanın markalar için kıymetine değinerek, toplumsal medya platformlarında doğacak kriz bağlantısında izlenmesi gereken yollara dair görüşlerini paylaştı.
“Eleştiriler marka ile tüketici ortasında bir tansiyon yaratmamalı”
“Markaların rekabet, global pazarlar ve toplumsal medya ile çevrilmiş gündemlerinde kriz konusu olmayan bahisler bile büyük meselelere dönüşebiliyor” diyen Prof. Dr. Serttaş, sözlerine şöyle devam etti:
“İşletmeler için günümüzde stratejik, empatik ve proaktif kriz idaresi uygulamaları çok değerli. Toplumsal medyada bir içeriğin oluşturulmasını yahut yayılmasını engelleyemezsiniz. Rastgele bir içeriğin (profesyonel bir üretici tarafından tasarlanmadığı halde) ne kadar süratle yayıldığını görmek bu manada markalar için şaşırtıcıdır. Bazen bu süratli yayılım marka için hiçbir fiyat ödenmemiş bir viral reklama dönüşebilir. Bazen de kriz konusu haline gelebilir. Bir marka için birinci kural tüketici ile çatışmamasıdır. İkinci kural ise ‘asla toplumsal medya üzerinden çatışmaması’dır. Gelen olumsuz yorumlar ve tenkitler marka ile tüketici ortasında bir tansiyon yaratmamalı, marka temsilcileri hiçbir formda müşterileriyle çatışmaya girmemeli.”
“Kriz fırsata dönüştürülebilir”
Kriz olabilecek bir hususun güzel bir irtibatla viral bir reklama da dönüştürülebileceğini belirten Prof. Dr. Serttaş, şunları söyledi: “Olumsuz bir durumu uygun bir bağlantıyla olumlu bir olaya çevirebilirsiniz. Elhasıl kriz fırsata dönüştürülebilir. Yaşanan olumsuz durum, müşteriden/tüketiciden gelen olumsuz bir tenkit müspet bir yaklaşım ile telafi edilebilir. Pek çok markanın bu usul ataklarla viral içerikler üretebildiğini ve tüketicilerinin/müşterilerinin kalbini kazanabildiğini biliyoruz. Günümüzde markaların yarışı tüketiciye rasyonel yarar sunmanın ötesinde müşteri/tüketici ile bir gönül bağı elde etmek üzerine. Bu nedenle kriz irtibatı markalar için epeyce değerli bir hale gelmiş durumda. İşletmeler için bahis ile ilgili okumaları sıralayacak olursak; marka imajı stratejileri, prestij idaresi ve kriz sonrası tahlil hususlarını tavsiye edebilirim.”
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı
GÜNDEM
24 Kasım 2024SPOR
24 Kasım 2024GÜNDEM
24 Kasım 2024SPOR
24 Kasım 2024SPOR
24 Kasım 2024GÜNDEM
24 Kasım 2024GÜNDEM
24 Kasım 2024Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.