CECONOMY AG ikinci çeyrek raporunu açıkladı: Türkiye birinci yarıda güçlü performans gösteren ülkeler ortasında

Avrupa'nın önder tüketici elektroniği şirketi CECONOMY AG, 2023/24 mali yılının ikinci çeyreğinde satışlarını yüzde 6,5 artırarak 5,3 milyar Euro’ya yükseltti. Şirket, birinci çeyreğe kıyasla tüm bölgelerde trendde güzelleşme kaydederek hem fizikî mağaza hem de çevrimiçi iş kollarında büyüme elde etti. CECONOMY AG, yılın birinci yarısında satışlarını bir evvelki yılın tıpkı devrine kıyasla yüzde 4,8 artırarak 12,3 milyar Euro’ya yükseltti.

 

Kazançlar tarafında, düzeltilmiş FVÖK bu çeyrekte bir evvelki yıla kıyasla 26 milyon Euro artarak 5 milyon Euro’ya yükseldi. Birinci altı ayda düzeltilmiş FVÖK bir evvelki yıla kıyasla 44 milyon Euro, yani yüzde 21 artarak 253 milyon Euro’ya çıktı (2022/23'ün birinci yarısı: 209 milyon Euro). Satışlar ve eser marjındaki güzelleşmenin yanı sıra sıkı maliyet denetiminin devam etmesinin; Hizmetler ve Tahliller, Pazaryeri ve Perakende Medya büyüme alanlarının olumlu gelişiminin ve özel markalı eserlerin Kümenin satış karmasındaki hissesinin artmasının bu sonuçta katkısı oldu.

 

Tüketiciyi merkeze alan dönüşüm stratejisi mali muvaffakiyet getirdi

CECONOMY AG CEO’su Dr. Karsten Wildberger, ilk yarı sonuçlarıyla ilgili olarak şunları söyledi: "2023 yılı sonunda sergilediğimiz güçlü performansın sonrasında ikinci çeyrekte ivmemizi daha da artırdık. Yarı yıl sonuçlarımızın da ortaya koyduğu üzere, yalnızca kelam vermiyor, harekete de geçiyoruz. Kuvvetli bir ekonomik ortamda satışlarımızı kayda bedel ölçüde artırmayı başardık. Neredeyse tüm ülkelerde hem çevrimiçi hem de çevrimdışında pazar hissemizi yükselttik. Kârlılığımızı da kıymetli ölçüde artırdık. Tüm bunlar dönüşüm stratejimizi istikrarlı bir halde uyguladığımızı gözler önüne seriyor. Stratejik büyüme alanlarımız olan Hizmetler ve Tahliller, Pazaryeri ve Perakende Medya alanlarında kıymetli büyüme kaydettik. Bu muvaffakiyetleri, müşteriyi merkezine alan gelecek dönüşümümüzün dengeli bir formda uygulanmasına borçluyuz."

 

Satışlarda büyüme elde edilen ülkeler ortasında Türkiye de var

CECONOMY ikinci çeyrekte 11 ülkeden 8’inde pazar hissesi artışı kaydederek güçlü ivmesini sürdürdü. Bilhassa Türkiye, İspanya, BeNeLüks ülkeleri (Belçika, Hollanda ve Lüksemburg) ve Avusturya'da düzgün bir satış büyümesi elde edildi. Kârlılık, İspanya ve BeNeLüks ülkelerinde de arttı. En büyük tek pazar olan Almanya'da, satışlarda görülen hafif düşüş, daha yüksek eser marjı ve sıkı maliyet disiplini ile telafi edildi.

 

Çevrimiçi ticaret toplam satışların neredeyse yüzde 25'ini oluşturuyor

İkinci çeyrekte, CECONOMY ve MediaMarktSaturn'ün çevrimiçi iş kolu tüm bölgelerde büyüyerek yüzde 8,8'lik artışla 1,2 milyar Euro satış sayısına ulaştı (2022/23 2. Çeyrek: 1,1 milyar Euro). Polonya ve İsviçre'de yeni internet mağazalarının başarılı bir formda faaliyete geçmesi de olumlu bir tesir yarattı. Yılın birinci yarısında Küme, yüzde 24,9'luk bir çevrimiçi hisse elde etti (2022/23'ün birinci yarısı: yüzde 24,0).

 

Müşteri memnuniyetinde artış sürüyor

CECONOMY ve MediaMarktSaturn müşteri tecrübesini ve müşteri memnuniyetini (NPS = Net Tavsiye Skoru ile ölçülür) daima olarak düzgünleştirmeye odaklanıyor. NPS, ikinci çeyrek boyunca 58 puana ulaşarak birinci çeyrekteki en yüksek seviyeyi bir sefer daha aştı. Geçen yılın birebir periyoduyla karşılaştırıldığında Küme, NPS'yi 5 puan artırmayı başardı.

 

Sağlam finansal yapı, eser bulunabilirliğinde düzgünleşme ve güçlü likidite

Serbest nakit akışı yılın birinci yarısında 229 milyon Euro’ya ulaşarak değerli ölçüde uygunlaşan eser bulunabilirliği ile 897 milyon Euro fiyatında güçlü bir likidite konumu sağlandı. CECONOMY ve MediaMarktSaturn CFO'su Dr. Kai-Ulrich Deissner, "İkinci çeyrekte hem ana faaliyet alanımızda hem de büyüme alanlarımızda satışlarda ve FVÖK'te artan bir ivme kaydettik. Birebir vakitte, güçlü likidite durumumuz da finansal istikrarımızı pekiştiriyor. Bir evvelki çeyreğe kıyasla güzelleşen maliyet oranından da görülebileceği üzere, yine yapılandırma önlemleri sonuç veriyor. Sermaye piyasasına sunduğumuz orta vadeli maksatlara ulaşmak için çalışmalarımıza devam ediyoruz," yorumunu yaptı.

 

CECONOMY, 2023/24 mali yılının tamamına ait görünümünü belirledi. Şirketin, kur ve portföye nazaran düzeltilmiş toplam satışlarda hafif bir artış ve artık 290 milyon ila 310 milyon Euro aralığında düzeltilmiş FVÖK beklentisi bulunuyor. Ayrıyeten tüm segmentlerin satış büyümesine katkıda bulunması bekleniyor. Düzeltilmiş FVÖK'te beklenen güzelleşmenin ise öncelikle Batı/Güney Avrupa segmentinden gelmesi kelam konusu. Karsten Wildberger, mevzuyla ilgili olarak, "Ekibimizin yılın birinci yarısındaki etkileyici performansı, yılın geneli için ve umut veriyor. Bilhassa gelecekteki yenilenme amacımızla paralel olarak başarılarımıza yenilerini ekleyeceğimizi bizlere gösteriyor," dedi.

 

Farklı kollarda güçlü büyüme

CECONOMY, kurumsal stratejinin temel taşlarından biri olan yüksek karlılığa sahip Hizmetler & Tahliller iş kolunda ikinci çeyrekte satışlarını yüzde 14,5 artırarak 349 milyon Euro’ya yükseltti (2022/23 2. Çeyrek: 311 milyon Euro). Şirket, uzatılmış garanti ve cep telefonu mukavelelerinde sunduğu hizmetler sayesinde, Operatif Hizmetler ve Tahliller segmentinde kazanımlar elde etti.

 

MediaMarktSaturn'ün eser yelpazesinin bir modülü olan Pazaryeri hizmeti de olumlu biçimde gelişmeye devam ediyor. CECONOMY hem ikinci çeyrekte hem de yılın birinci yarısında Pazaryeri satışlarını (brüt mal değeri) iki katından fazla artırdı. Mart ayı sonu itibariyle, toplam 1,7 milyondan fazla esere sahip yaklaşık 1.300 satıcının platformda temsil edildiği belirtiliyor. Pazaryeri hizmeti Mart 2024'ün başında Hollanda'da da hayata geçirildi. Şirket, bu platformu yılın ilerleyen periyotlarında İtalya'da da kullanıma açmayı planlıyor.

 

CECONOMY ayrıyeten stratejik ehemmiyete sahip Perakende Medya segmentinde de önemli bir büyüme kaydetti. Küme, ikinci çeyrekte karlarını bir evvelki yıla nazaran neredeyse 5 kat artırdı. Karlar, mali yılın birinci altı ayında üç katına çıktı. CECONOMY, tüm pazarlarında Perakende Medya eser ve tahlil yelpazesini genişletmeye devam ediyor. CECONOMY'nin Perakende Medya eser yelpazesi artık Pazaryeri satıcıları için reklam eserlerinin yanı sıra tüketici davranışlarına ait içgörülere dayanan yeni tahlilleri de içeriyor. Her iki yeni tahlil de üreticiler tarafından memnuniyetle karşılandı. 

 

Rakamlarla CECONOMY AG:  

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Benzer Videolar