Platformun başkanlığına, uzun yıllar Hava Kuvvetleri’nde Hava Trafik Baş Kontrolörü olarak hizmet vermiş tecrübeli hava trafik kontrolörlerinden Emekli Askeri Hava Trafik Kontrolörü Zafer Yeşilgül getirildi.
Platformun kuruluşu nedeni ile yapılan açıklamada hala vazifede olan ve emekli olmuş askeri hava trafik kontrolörlerinin mesleksel haklarını korumak ve onların bilgi ve mesleksel birikimlerini sivil-asker ayrımı olmadan Türkiye’nin hava alanı idaresine katkı sağlayacak halde pahalandırmak olduğu belirtildi.
Hava Sahasının Yönetimine Katkı
Platform Başkanı Zafer Yeşilgül, askeri hava trafik kontrolörlerinin savaşta ve barışta Türkiye’nin hava alanı idaresinde kritik bir rol oynayan profesyoneller olduğunu vurguladı. Yeşilgül, “Türk hava alanının idaresine sivil-asker ayrımı olmadan ICAO kuralları çerçevesinde milletlerarası her türlü eğitimi almış ve gerektiğinde başta Afganistan üzere sıkıntı bir coğrafyada Birleşmiş Milletler ismine yaklaşık 20 yıl Kabil Havalimanı üzere bir limanda Kabil hava trafiğini 7/24 tek başına yönetim edebilecek kadar deneyimli ve profesyonel olan TSK mensupları olarak katkıda bulunmak istiyoruz,” dedi.
Yeşilgül, platformun kuruluşu ve gayeleri hakkında şunları söyledi: “Birleşmiş Milletler ismine misyon yapan ve tekraren Birleşmiş Milletler’den övgü ve takdir alan bu profesyonelleri tanımamak, onları yok saymak ve bu güçlü mesleği yaparken hava trafik kontrolörü, lakin sıra özlük hakları ve maaş vermeye gelince sıradan bir astsubaymış üzere davranarak onları yok sayma zamanının artık bitmesi gerektiğini” belirtti.
Mesleki Deneyimlerin Paylaşımı
Yeşilgül, “Emekli Askeri Hava Trafik Kontrolörleri Platformu olarak, Türkiye’de emekli olmuş askeri hava trafik kontrolörlerinin bir ortaya gelerek mesleksel deneyimlerini paylaşmalarını ve mesleksel çıkarlarını savunmalarını sağlayacak bir platform oluşturduk. Maksadımız, bu deneyimleri kullanarak ülkemizin hava alanı idaresi konusunda katkıda bulunmak ve yeni kuşak askeri kontrolörlerin yetişmesine takviye olmaktır,” dedi.
Yeşilgül, platformun ileriye dönük olarak daha fazla emekli kontrolörü kapsayacak biçimde genişlemeyi ve ülkenin hava alanı idaresi konusunda faal rol oynamayı hedeflediklerini tabir etti.
Askeri ve Sivil Trafik Kontrolü
Açıklamada, Türkiye’nin çeşitli bölgelerindeki sivil trafiğin etkin olduğu meydanlarda yalnızca askeri hava trafik işçisinin çalıştığı ve bu çalışanın hem askeri hem de ağır sivil trafikleri milletlerarası kurallar dahilinde yönettikleri belirtildi. Bu misyonların, tıpkı kategorideki sivillere kıyasla yüzde 10 takımla üstlenildiği söz edildi.
Yeşilgül, gerek Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü’nü (SHGM) gerekse Hava Kuvvetleri’ni olması gereken takımların çok altında çalışan bu meydanların işçi yetersizliğini gidermeye çağırdı. Aksi takdirde, beyin ve beden yorgunluğundan kaynaklanabilecek yanlışların bedelinin ağır olacağına dikkat çekti.
Sivil Meydanlarda Askeri Kontrolörler
Zafer Yeşilgül, askeri kontrolörlerin sivil meydanlarda hizmet verdiği hakkında bilgi verdi. Konya, Malatya, Diyarbakır, Merzifon, Kayseri, Batman ve Cengiz Topel üzere meydanların kule ve yaklaşmalarının yalnızca askeri kontrolörler tarafından yönetim edildiği belirtildi. Muş, Erzurum, Dalaman, Bodrum, Antalya, Bursa Yenişehir, Çardak (Denizli) ve Çorlu’da ise askeri ve sivil kontrolörlerin ortak çalıştığı tabir edildi.
Yeşilgül, Doğu Akdeniz’in yaklaşma denetimini sağlayan İncirlik yaklaşmanın, İncirlik Üssü’ndeki Amerikalılara ilişkin olan RAPCAN aygıtında Amerikalılarla birlikte vazife yapan ve sebebi bilinmemekle birlikte SHGM tarafından kullanılması yasaklanan Amerikan Federal Havacılık Yönetimi (FAA) onaylı RAPCAN aygıtı ile yapıldığını ve bunun ileride oluşabilecek bir hatada Avrupa Havacılık Emniyeti Ajansı (EASA) ile sorun yaratabileceğini bildirdi.
Türk Cumhuriyetleri’ninTek Şemsiye Altında Birleşmesi Gerekiyor
Yeşilgül, “Avrupa Birliği’ne üye olmayan bir Türkiye’nin, ana kurucularından birinin Yunanistan olduğu Avrupa Havacılık Emniyeti Ajansı’na (EASA) üye olarak alınmamasına karşın EASA kurallarını sıkı sıkıya takip ederek uygulamasının tam bağımsız Türkiye çıkar ve menfaatlerine zıt düştüğünü” belirtti.
Yeşilgül, “Nasıl ki Amerika kıtası içindeki ülkeler kısa ismi FAA olan ‘Federal Havacılık İdaresi’ altında birleşebiliyorsa, nasıl ki Avrupa Birliği ülkeleri tek hava alanı olarak EASA’da tek çatı altında birleşebiliyorsa Türk Cumhuriyetlerinin de tek şemsiye altında birleşmesi gerektiğini” söz etti. Yeşilgül, Türk Cumhuriyetlerinin ortak havacılık kuralları çerçevesinde birlikte hareket etmesine öncülük eden bir Türkiye’nin maddi manevi karlarının milyarlarca USD olacağını belirtti.
Yeşilgül ayrıyeten, sivil hava trafik kontrolörlerinin inisiyatif kullanmama aksiyonunu haklı bulduklarını, lakin askeri hava trafik kontrolörü arkadaşlarının maaş ve özlük haklarının birebir işi yapan ve tıpkı kulede birlikte vazife yapan sivil hava trafik kontrolörleriyle tıpkı oranda korunulması gerektiğini belirtti.
Faaliyet Alanları
Platformun, sivil ve askeri kontrolörler ortasındaki ayrıştırmanın ve yetki karmaşasının tahlilini ve askeri kontrolörlerin sivil kontrolörlerle birebir haklara ulaşmalarını sağlamak için çalışacağını söz eden Yeşilgül, “Platform mesleksel gelişim ve eğitim, hukuksal haklar ve idari dayanak, teknolojik ilerleme ve inovasyon ile memleketler arası işbirlikleri üzere alanlarda faaliyet gösterecektir,” dedi.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı
GÜNDEM
21 Kasım 2024SPOR
21 Kasım 2024GÜNDEM
21 Kasım 2024SPOR
21 Kasım 2024SPOR
21 Kasım 2024GÜNDEM
21 Kasım 2024GÜNDEM
21 Kasım 2024Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.