İGA İstanbul Havalimanı CEO’su Selahattin Bilgen: “Türkiye’ye sağladığımız katma pahası artırmak için çalışmayı sürdürecek, Avrupa’nın ‘ilk üçlü bağımsız paralel pist’ operasyonuyla dala liderlik etmeye devam edeceğiz.”
Dünya havacılık kesimi için kritik değere sahip İGA İstanbul Havalimanı, 3-4 Temmuz tarihleri ortasında Avrupa’nın en kıymetli havalimanı etkinliklerinden “Avrupa Havalimanları Kurulu Yıllık Genel Kongresi”ne (Airport Council International (ACI) Annual Congress & General Assembly) konut sahipliği yapıyor.
Avrupa’daki havacılık bölümünün mevcut durumu, karşılaştığı zorluklar ve gelecek beklentileri, bölümün ekonomik durumuna ait içgörüler ve önümüzdeki yıl için siyasetlerin tartışıldığı kongrenin açılış konuşmalarını Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, İGA İstanbul Havalimanı CEO’su Selahattin Bilgen ve ACI Europe Genel Direktörü Olivier Jankovec yaptı.
Türkiye’nin 4 saatlik uçuş müddetiyle 1,4 milyar insanın yaşadığı 67 ülkenin merkezinde çok değerli bir lokasyonda yer aldığını söyleyen Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, 169 ülkeden 2 bin 110 havalimanının temsilcisinin yer aldığı ACI Europe Genel Kongresi’nin Avrupa ve Asya-Pasifik coğrafyalarının merkezinde yer alan İstanbul’da düzenlemesinin son derece yerinde olduğunu söyledi. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan liderliğinde, 2002 yılından itibaren yürüttükleri hava ulaşım siyasetleri ve faaliyetleriyle, Türkiye’nin dünyada en süratli gelişim gösteren ülkelerden biri olduğuna dikkat çeken Uraloğlu, konuşmasını şöyle sürdürdü:
“İç sınır yolcu nakliyatını rekabete açmamız, havacılık kesimimiz açısından bir milattır. 2002’den bu yana faal havalimanı sayımızı 26’dan 57’ye çıkardık ve Türkiye’yi dünyanın ‘en geniş uçuş ağına sahip’ ülkelerden birine dönüştürdük. ‘Hava Ulaştırma Anlaşmamız’ bulunan ülke sayısını 81’den, 174’e yükselttik. Böylelikle dış sınırlarda 50 ülkede 60 noktaya düzenlenen uçuş ağımıza 286 yeni nokta ekleyerek 131 ülkede 346 noktaya ulaştırdık. 2002’de iç ve dış çizgilerde seyahat eden yaklaşık 34,5 milyon olan yolcu sayımızı da 2023 yılında 214 milyonun üstüne taşıdık.”
Bakan Uraloğlu: “Gökyüzünde kurduğumuz köprülerle dünyada ise global bir havacılık merkezi olduk”
İGA İstanbul Havalimanı’nın günlük ortalama 1.520 uçuş ile Avrupa’nın en ağır havalimanı olmayı yıllardır sürdürdüğünü belirten Uraloğlu, ACI Europe’un dün açıklanan “Havalimanı Sanayisi İlişki Raporu”na da değindi. Türkiye’nin ve İGA İstanbul Havalimanı’nın bölüm açısından kayda bedel başarılara imza attığını belirten Uraloğlu sözlerini şöyle sürdürdü: “İGA İstanbul Havalimanı, direkt temas açısından Avrupa sıralamasının tepesinde yer alıyor. Gökyüzünde kurduğumuz köprülerle Türkiye, havacılık alanında Avrasya bölgesinde başkan, dünyada ise global bir havacılık merkezi oldu. 2018 yılında hizmete açtığımız İstanbul Havalimanı ile birlikte İstanbul; havacılık alanında dünyanın en büyük global transit merkezlerinden biri hâline geldi. İstanbul Havalimanı, global planda savlı havayolu şirketlerine faaliyet merkezi hizmeti verebilecek çok değerli bir üs olabilme potansiyelindedir.”
Sayısız medeniyetin ve kültürün izlerini taşıyan İstanbul’u dünyaya tanıtma fırsatına sahip olmaktan gurur duyduklarını söyleyen İGA İstanbul Havalimanı CEO’su Selahattin Bilgen, Doğu ve Batı ortasında ‘küresel temasın simgesi’ ve ‘dünyaya açılan kapı’ olan İGA İstanbul Havalimanı’nın ve Türk havacılığının son yıllardaki süratli büyümesinin altını çizerek, bu muvaffakiyetin bilhassa turizmde ve Türkiye’nin ekonomik ve toplumsal gelişiminde oynadığı role değindi.
Bilgen: “Avrupa’nın ‘ilk üçlü bağımsız paralel pist’ operasyonuyla dala liderlik etmeye devam edeceğiz.”
İGA İstanbul Havalimanı’nın Türkiye’ye sağladığı katma bedeli artırmak için çalışmalarına devam ettiğini belirten Bilgen şöyle devam etti:
“Avrupa ve Asya’nın kesişim noktasındaki stratejik pozisyonumuz, 316 destinasyona uçan 100’den fazla havayoluyla çalışma başarımız global ölçekteki kritik rolümüzü vurgulamaktadır. Tesir alanımızı daha da büyütmek için şu anda üç bağımsız ve iki yardımcı pist ile yıllık 90 milyon yolcuyu ağırlama kapasitemizi geliştirecek yatırımlarımızı sürdürüyoruz. Yakın gelecekte Avrupa’nın ‘ilk üçlü bağımsız paralel pist operasyonu’nu başlatarak dala liderlik etmeye devam edeceğiz.”
Bilgen, Avrupa’daki havalimanlarının operasyonel harikalığı için çalışan ACI Europe’un “2024 Havalimanı Sanayisi Temas Raporu”nda İGA İstanbul Havalimanı’nın muvaffakiyetinin bir kere daha tescillendiğini söz etti. Avrupa’daki direkt ve dolaylı toplam hava ilişkisinin pandemi öncesi (2019) düzeylerin %14 altında kaldığının ortaya konulduğu Rapor’da, İGA İstanbul Havalimanı’nın performansının ise pandemi öncesi düzeyine kıyasla yüzde 9 arttığı ortaya konuldu. ACI Europe ayrıyeten, ‘doğrudan bağlantı’ açısından Avrupa’daki birinci havalimanı İGA İstanbul Havalimanı’nın, Orta Doğu’ya ‘en iyi’, Asya-Pasifik’te ise ‘en âlâ ikinci’ direkt kontağa sahip havalimanı olduğunu; bu kontakların geçen yıla kıyasla yüzde 23 arttığını açıkladı.
ACI Yöneticisi: “İGA İstanbul Havalimanı etkileyici bir büyüme sergiledi”
ACI EUROPE Genel Yöneticisi Olivier Jankovec ise yaptığı konuşmada; Avrupa havacılık bölümünün genel durumu hakkında değerlendirmelerde bulundu. Bölümün trafik ve iktisatta pandemi sonrası ‘yeni normali’ yaşadığı devirden geçtiğine değinen Jankovec, 2023 yılında Avrupa’da taşınan yolcu sayısının 2019’un altında kaldığını tabir etti. Jankovec şöyle konuştu: “Avrupa’daki havalimanlarının yüzde 47’si Mayıs ayı prestijiyle pandemi öncesi düzeylere büsbütün dönmüş durumda. Fakat, kimi havalimanları hâlâ düşük düzeylerde seyrediyor ve bunda jeopolitik gelişmelerin de tesiri var.”
Öte yandan İGA İstanbul Havalimanı’nın 2018’den bugüne “etkileyici bir büyüme” sergilediğini vurgulayan ACI Yöneticisi Jankovec, “Londra en ağır havalimanı olmaya devam ederken, İstanbul Havalimanı ise etkileyici bir büyüme ile 2018 yılında 5’inci sıradayken bu yıl 2’inci sıraya yükseldi. Kesim olarak şu ana kadarki en hoş yaza hazırlanıyor üzereyiz; bu yıl yüzde 5’lik bir büyüme bekliyoruz” dedi.
Sektördeki riskleri de aktaran Jankovec, yedek modüle erişim, bakım-onarım, enflasyon, işsizlik üzere sıkıntıların öne çıktığını bildirerek konuşmasını şöyle sürdürdü:
“Avrupa’daki pek çok havalimanı kapasite artışı ve verimliliğe odaklanmış durumda. Bu havalimanlarının büyüme planları ve gelecek maksatları epey umut verici. AB genişlemesi sonucunda hava yoluyla temas konusunda daha fazla talep yaratması, jeopolitik gelişmeler, globalleşme, iklim değişikliği ve altyapı sorunları dalı direkt ilgilendiriyor.
Havalimanı kapasitelerinin düşük olması, özellikle İGA’nın yaptığı üçlü bağımsız paralel pist üzere kapasite geliştirme çalışmalarının değerini ortaya koyuyor ve bunları takdirle karşılıyoruz. Kesimde önümüzdeki periyotta 240 ila 360 milyar dolar ortasında yatırım planlanıyor ve bu da gelirlerin artması zorunluluğunu doğuruyor. Ayrıyeten geleceği şekillendirecek sürdürülebilirlik, inovasyon ve çeşitlendirme, ACI üyelerinin benimsediği yaklaşımlar ortasında yer alıyor.”
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı
GÜNDEM
22 Kasım 2024SPOR
22 Kasım 2024GÜNDEM
22 Kasım 2024SPOR
22 Kasım 2024SPOR
22 Kasım 2024GÜNDEM
22 Kasım 2024GÜNDEM
22 Kasım 2024Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.