DOLAR 34,0036 0.31%
EURO 37,8669 0.68%
ALTIN 2.819,860,38
BITCOIN 1973175-2.83055%
İstanbul
23°

HAFİF YAĞMUR

05:12

SABAHA KALAN SÜRE

Lojistikte Vize Sorunu Pürüze Dönüştü, İhracatçı İntermodale Yöneldi
  • HaberVatan
  • Ekonomi
  • Lojistikte Vize Sorunu Pürüze Dönüştü, İhracatçı İntermodale Yöneldi

Lojistikte Vize Sorunu Pürüze Dönüştü, İhracatçı İntermodale Yöneldi

ABONE OL
Haziran 26, 2024 11:44
Lojistikte Vize Sorunu Pürüze Dönüştü, İhracatçı İntermodale Yöneldi
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Şirketin CEO’su Aytaç Aykanat, “Vize pürüzünü aşmak için demir yolu ve Ro-Ro kontaklı intermodal sınırlarımızı güçlendiriyoruz. Bulgaristan’daki şirketimiz ve AB’deki güçlü altyapımız sayesinde ihracat yüklerimizi, Avrupa’ya gecikmeden teslim ediyoruz.” dedi. 

Türk tır şoförlerinin AB ülkelerinden vize almakta karşılaştığı sıkıntılar, Türkiye’nin Avrupa’ya ihracatını da olumsuz etkiliyor. Artık tarife dışı pürüze dönüşen vize problemleri, Türkiye’nin ihraç eserlerinin Avrupa’daki alıcılarına teslimatlarını da geciktiriyor. İhracatçılar ise intermodal taşımalara daha fazla ilgi göstermeye başladı. UND istatistiklerine nazaran ocak-mayıs periyodunda Ro-Ro sınırlarını kullanarak yapılan ihracat taşıma sayısı yüzde 5,8 artarak 115 bin 492’ye çıktı.

Türkiye – Avrupa çizgisinde ithalat – ihracat taşımaları yapan ve 2024’ü “İntermodal Yatırım Yılı” ilan eden Capella Logistics, vize pürüzünün ihracata olumsuz tesirlerini minimuma indirmek için intermodal çizgilerini daha da güçlendirme kararı aldı. Şirketin CEO’su Aytaç Aykanat, “Demir yolu ve Ro-Ro temaslı intermodal sınırlarımıza yük veriyoruz. Bulgaristan’daki şirketimiz ve AB’deki güçlü altyapımız sayesinde ihracat yüklerimizi, Avrupa’ya gecikmeden teslim ediyoruz.” dedi.

“Hem vize pürüzünü aşıyoruz hem maliyet avantajı sağlıyoruz”

Almanya, Hollanda ve Belçika’ya ekseriyetle demir yolu kontaklı intermodal sınırlarıyla taşıma yaptıklarını anlatan Aykanat, İngiltere, Fransa, İspanya ve Portekiz’e ulaşmak için ise yoğunlukla Yalova-Sete Ro-Ro çizgisini kullandıklarını lisana getirdi. Aykanat, yaygın lojistik ağları sayesinde, Avrupa içindeki son teslimatları ise vize sorunu olmayan şoförlerle gerçekleştirdiklerini belirtti.

Aykanat, intermodal taşımaların karbon salımını da kara yoluna nazaran büyük oranda azalttığını, böylelikle hem vize pürüzünü aştıklarını hem de müşterilerine maliyet avantajı sağladıklarını vurguladı.

“Sınır kapılarında bekleme müddetleri azaba dönüştü”

Vize problemine ek olarak Avrupa’ya kara yolu ile ulaşımda gümrük kapılarındaki bekleme müddetlerinin uzadığına da dikkati çeken Aykanat, “Türkiye’nin ihracatı her yıl artıyor. Buna bağlı olarak lojistik taşımalar ve cazip sayıları da artıyor. Lakin Bulgaristan ve Yunanistan hudut kapılarındaki alt yapı daima tıpkı kalıyor. Bulgaristan hududunda bekleme mühletinin 100 saate kadar yükseldiğini gözlüyoruz, bu adeta azaba dönüştü. Dozvola (geçiş belgesi) külfetleri da sürüyor.” görüşünü de paylaştı.

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

En az 10 karakter gerekli


HIZLI YORUM YAP
300x250r
300x250r

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.