MediaMarkt Türkiye CEO’su Hulusi Acar: “MediaMarkt Türkiye olarak kazandığımızı Türkiye’ye yatırmaya, tecrübeyle büyümeye devam edeceğiz.”
MediaMarkt Türkiye CEO’su Hulusi Acar, “MediaMarkt Türkiye olarak kazandığımızı Türkiye’ye yatırmaya, tecrübeyle büyümeye devam edeceğiz” derken yıl sonuna kadar hayata geçirmeyi amaçladıkları projeleri ve rakamsal gayeleri de paylaştı. Geniş eser yelpazesiyle teknoloji severlere konforlu alışverişin keyfini sunan Avrupa’nın 1 numaralı ve Türkiye’nin başkan elektronik perakendecisi MediaMarkt, 2023 yılı mali sonuçlarını ve 2024 yılı gayelerini açıkladı. MediaMarkt Türkiye CEO’su Hulusi Acar, CECONOMY ve MediaMarktSaturn Kümenin rakamsal bilgilerine, şirketin 2024 amaçlarına, tüketici elektroniği pazarının aktüel durumuna, şirketin Tecrübe Şampiyonluğu vizyonu çerçevesindeki yeni proje ve yatırımlarına ve sürdürülebilirlik çalışmalarına ait açıklamalarda bulundu. MediaMarktSaturn yılda 2 milyardan fazla tüketiciye temas ediyorMediaMarkt Türkiye’nin küresel çatı şirketi, Almanya merkezli MediaMarktSaturn, Avrupa’da 11 ülkede, 1.000’e yakın mağazasında 45 binden fazla eser çeşidiyle tüketicilerle buluşuyor. Mağazalarda temas edilen müşteri sayısı ise 2 milyardan fazla. 50 bini aşkın çalışanı bulunan MediaMarktSaturn Perakende Grubu’nun 2023 mali yılı cirosu 22,2 Milyar Euro olarak gerçekleşirken, faaliyetler sonrasında elde edilen NET FVÖK 243 Milyon Euro oldu. Almanya’dan sonra en büyük mağaza satış hacmi Türkiye’de MediaMarkt Türkiye olarak MediaMarktSaturn Perakende Kümesi içerisinde yalnızca 1 sene içerisinde 5’inci sıradan 2’nci sıraya yükselmenin gururunu yaşadıklarını söyleyen Hulusi Acar, kelamlarına şöyle devam etti: “2023 finansal yılı toplamında MSH Kümenin Almanya’dan sonra en büyük mağaza satış hacmine sahip ülkesi olduk. Daha öncesinde İspanya, İtalya ve Avusturya’nın akabinde 5’inci sıradayken, süratli mağaza açılışlarımızla fizikî olarak büyüyerek 2’nci sıraya yükseldik. Ülkemizden aldığımızı ülkemize yatırarak, mağaza açmaya, öbür kanallara yatırım yapmaya, istihdamı artırmaya devam ederek Türkiye olarak güçlü performansımızı sürdüreceğiz.” “Türkiye’de kazandığımızı yeniden Türkiye’ye yatırıyoruz”Hulusi Acar, MediaMarkt Türkiye’ye ait genel istatistikleriyse şöyle aktardı: “MediaMarkt Türkiye olarak 30 vilayetimizde 98 mağazamız, toplamda 240 bin metrekareyi aşan satış alanımız, toplamda 3 bin 742 çalışanımız var. Mağazalarımız ve mediamarkt.com.tr de yılda 300 milyonu aşkın ziyaretçiyi ağırlıyoruz. MediaMarkt Türkiye olarak bundan 5 yıl evvel hayata geçirdiğimiz, cazip fırsatlarla hizmetlerin bir ortaya toplandığı bir sadakat programımız var. Ülkemizin en büyük sadakat programlarından biri olan MediaMarkt CLUB’ın bugün üye sayısı 6 milyona ulaştı.” Acar, önceliklerinin Türkiye’de kazandıklarını Türkiye’ye yatırmak olduğunu, istihdam konusundaki çalışmalarının devam ettiğini vurgularken kelamlarına şu halde devam etti: “MediaMarkt Türkiye olarak her geçen yıl istihdama katkı sağlamaya devam ediyoruz. 2021 mali yılında 2 bin 941 olan çalışan sayımızı bir sonraki sene 3 bin 227’ye çıkardık. 2023 yılında ise %13’lük bir artış ile istihdam ettiğimiz kişi sayısı 3 bin 648 oldu. 2024 yılı başından itibaren yalnızca bu vakte kadar istihdamı %4 artırdık ve sene sonuna kadar yeniden %10 artışla çalışan sayımızı 4 bine çıkarmayı planlıyoruz. 2016 yılında pazar lideri olma hedefimiz doğrultusunda başlattığımız atılımlarımızın sonucunda 2022 yılında organize perakende kanalının liderliğine ulaşmıştık. 2023 yılında da bu liderliğimizi güçlendirerek koruduk ve 2024 yılında da liderliğimizi sürdüreceğiz. Ülkemize yatırım yaparak büyümeye devam edeceğiz.” Mağaza yatırımları ehemmiyetini koruyor, ziyaretçi sayısı artıyorTürkiye’de mağaza sayısını daima olarak artıran MediaMarkt Türkiye, mağaza ziyaretçi sayısı ve toplam mağaza ortalamalarında her yıl bir evvelki yıla nazaran daha yüksek bir ziyaretçi sayısına ulaştı. Ocak ayından bu yana MediaMarkt mağazalarında 22 milyon ziyaretçiye ulaşılırken yıl sonu maksadıysa 90 milyon ziyaretçi olarak belirtildi. Tekrar ziyaretçi sayısı nizamlı olarak artan mediamarkt.com.tr’de 260 milyon online ziyaretçiye ulaşılması bekleniyor. MediaMarkt Türkiye birebir vakitte Tecrübe Şampiyonluğu vizyonu doğrultusunda alışveriş tecrübesine yatırım yapmaya devam edecek. Farklı mağaza konseptleriyle tüketicileri eşsiz alışveriş tecrübesine davet eden MediaMarkt Türkiye, stok idaresini talep farklılaşmalarına uygun olarak gerçekleştirirken tüketicilerin isteklerine odaklanıyor. Şirket bu halde 2024 yılında pazar hissesinde da FVÖK’te de artış hedefliyor. Türkiye pazarında Avrupa’ya nazaran hareketlilik daha fazlaAçıklamalarına Türkiye’deki tüketici elektroniği pazarıyla ilgili kimi sayıları ve değerlendirmelerini paylaşarak devam eden MediaMarkt CEO’su Hulusi Acar, Türkiye pazarındaki talebin Avrupa’ya nazaran daha canlı ve dinamik kalabildiğinin altını çizdi. 85 milyonluk nüfusta 30 yaşın altında olanların oranının yüzde 44 olduğuna dikkat çeken Acar, Türkiye’de nüfusun genç ve dinamik yapısını koruduğunu aktardı. 2023 sayılarını paylaşan Acar, talepteki sürekliliği şöyle açıkladı: “565 bin evlilik ve 172 bin boşanma sayısını dikkate aldığımızda, yılda yaklaşık 1,5 milyon insanın yalnızca yeni konut kurma/ayırma nedenli yeni elektronik muhtaçlıkları doğuyor. Bunun yanında, 7 milyonu üniversitede olmak üzere 26 milyon öğrencimiz bulunuyor. Velhasıl, Türkiye’de yeni mesken ve buna bağlı ürün/hizmet gereksinimi birçok Avrupa ülkesinin toplam nüfusundan dahi yüksek. Sahip olduğumuz mesken interneti penetrasyonunun oranı ise 2022 yılında %90 iken 2023 yılında bu sayı %94 olmuş. Türkiye’nin cazip demografik ve sosyoekonomik yapısının, çağdaş hayat biçiminin ve pazar eğilimlerinin, önümüzdeki yıllarda tüketici elektroniği pazarındaki büyümeyi destekleyeceğini düşünüyoruz.” “Yeni eser kategorilerinde inovasyon öncülüğüne devam edeceğiz”MediaMarkt Türkiye olarak sırf pazardan büyük hisse almak için değil, tüketicinin yenilik talebine yanıt verebilen tüketicinin inovasyon dendiğinde aklına gelen birinci marka olmak için de çalıştıklarını söyleyen Hulusi Acar, tüketicilere eser deneyimleme imkanı sunmanın kıymetine dikkat çekti. Acar, tıpkı vakitte 2023 yılında talebin en fazla büyüdüğü eserlerin başında airfryer’ların geldiğini, robot süpürge, dikey şarjlı süpürge, scooter ve drone’lara olan talebin arttığını belirterek kelamlarına şöyle devam etti: “MediaMarkt bunların her birinde pazar lideri olmakla kalmıyor, pazarda adeta bir ‘early adopter’ üzere davranarak, müşteriye bu eserleri deneyimleme talihi tanıyor. Örneğin, bu yılın da süratle büyüyen eserleri ortasında E-mobility (elektrikli ulaşım) var. MediaMarkt burada da önder olacak, bu eserleri de yeniden Türkiye’deki tüketiciler gelip bizim mağazalarımızda deneyimleyecek. Önümüzdeki periyotta yapay zekayı da teknoloji eserleri içinde daha fazla göreceksiniz ve burada da yeniden biz öncü olacağız.” Pazar görünümü 2024 için pozitifMediaMarkt Türkiye CEO’su Hulusi Acar’ın paylaştığı sayılara nazaran tüketici elektroniği pazarının büyüklüğü 2023 yılında 534 milyar TL’ye ulaştı. 2024’ün birinci çeyreğinde ise 182 milyar TL’yi buldu. Son 2 yılda da 3 haneli büyüme gösteren, adetsel olarak da tüketicinin ilgisini devam ettirdiği pazara ait 2024’ün kalanı için de müspet bir görünümün hakim olduğunu belirten Acar, “Elbette 3 haneli büyümeler olmasa da rasyonel ekonomik siyasetlerin da tesiriyle 2024’ün sonuna geldiğimizde 750 milyar TL’yi aşacağı kestirim ediliyor,” yorumunda bulundu. Türkiye’de tüketici elektroniği pazarının birçok alt kategoride geliştiğini ve en büyük hissesi GSM ve büyük konut aletleri kategorilerinin aldığını söyleyen Hulusi Acar, “teknoloji üstün mağazası” olarak rekabetin en ağır olduğu kendi alanlarında MediaMarkt Saturn Holding olarak Türkiye’de ve globalde rekabette farklılaşmayı başardıklarını, bunun nedenininse sadece tüketici elektroniği perakendeciliği odaklı iş yapma yaklaşımları olduğunu belirtti. Kadın istihdamında maksat %50Kadın istihdamına öncelik verdiklerini vurgulayan Acar, bayan istihdamında hedefledikleri oranın yüzde 50 olduğunu aktardı. Acar, kelamlarına şu biçimde devam etti: “Elektroniğin bayanı erkeği olmaz diyoruz ve önümüzdeki 4 sene içerisinde bayan istihdamını %50’ye getirmeyi hedefliyoruz. Bayan istihdamını artırmaya yönelik yapılan çalışmalar sonucunda toplamda bayan çalışan oranımız %35, kadın takım lideri oranımız ise %20, mağazalarımızdaki tüm idare kademelerindeki bayan oranımız ise %19 oldu. Bu yıl bayan çalışan oranımızın %40’a ulaşmasını sağlamayı hedefliyoruz.
Yeni açtığımız mağazalardaki işe alımlarda da istihdam edilenlerin en az %50’sinin bayan çalışan olması da gayelerimiz ortasında. Ayrıyeten bizim mağazalarımızda iş ortaklarımızın tanıtım vazifelileri de var. Onları da kendi çalışanlarımızı ve ailelerini eklediğimizde 25 bine yakın beşere dokunuyoruz.” MediaMarkt sürdürülebilirlik alanında da öncü olmayı hedefliyorMediaMarkt Türkiye, eser ömür döngüsünü uzatmak, atık oranını azaltmak ve de kullanıcıların teknolojik eserlere erişimini daha da kolaylaştırabilmek ismine tahliller sunmaya devam ediyor. MediaMarkt’ın Almanya’dan sonra en çok geri alım yapan şirketi ise MediaMarkt Türkiye olarak öne çıkıyor. MediaMarktSaturn Kümesi, 1,2 milyondan fazla aygıtın tamirini gerçekleştirerek 3 bin 500 tondan fazla elektronik atığın azaltılmasını sağladı. MediaMarkt Türkiye ise bugüne kadar 148 bin kullanılmış aygıtı yenileme maksadı ile geri aldı ve 12 bin yenilenmiş eseri yine tüketicilerle buluşturdu. 4 yılda 24 bin çocuğa ulaşacakMediaMarkt Türkiye’nin sarsıntı bölgesindeki çocukları hedefleyen “Eğitimle Daha İyiye” projesine dikkat çeken MediaMarkt CEO’su Hulusi Acar, projenin uzun soluklu olduğunu ve 4 yılın sonunda en az 24 bin çocuğa ulaşmayı hedeflediklerini aktardı. Hulusi Acar, kelamlarını şöyle tamamladı: “Tırlarımız Ekim ayından itibaren sarsıntı bölgesinde ve şimdiye kadar 2500’den fazla çocuğa ulaştık ve projenin birinci yılı tamamlandığında 6000 çocuğa ulaşmış olmayı hedefliyoruz. Eğitim tırlarımızın ikisi ‘Bilişim ve Tasarım Mucitleri’ konsepti ile çocukların bilişim ve tasarım öğrenmesini sağlarken, üçüncü tırımız olan Düş Gezgini de çocukların sanatsal marifetlerini geliştirmeyi amaçlıyor. Dördüncü tırımız da birinci durağı olan Hatay’a yanlışsız hareket etti. Bu tırımız da Bilim Tırı olarak çocukların hayatına dokunacak.” Kendi markalarını tüketicilere sunuyor, Türkiye’de üretim hedefliyorMediaMarkt Türkiye, kendi markaları olan PEAQ, KOENIC ve ISY’ı Türkiye’deki mağazalarında ve online alışveriş sitesi mediamarkt.com.tr’de tüketicilerle buluşturuyor. “Bir MediaMarkt markasıdır” diyerek bütçe dostu ve kaliteli alternatifleri, MediaMarkt kalitesi ve teminatıyla sunmayı ve bu eserlerden kimilerini Türkiye’de üretmeyi amaçlayan MediaMarkt, Türkiye’deki tüketicilerin kullanıcı dostu eser kümeleriyle orta ve orta-üst segmentte yüksek teknolojiye sahip eserlere erişebilmesini sağlayacak. Bu kapsamda önümüzdeki devirde hem küçük konut aletleri hem de beyaz eşya kategorisinde B Plus segmentte güç dostu ve yüksek teknoloji eserler tüketicilerle buluşacak.Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı
Yeni açtığımız mağazalardaki işe alımlarda da istihdam edilenlerin en az %50’sinin bayan çalışan olması da gayelerimiz ortasında. Ayrıyeten bizim mağazalarımızda iş ortaklarımızın tanıtım vazifelileri de var. Onları da kendi çalışanlarımızı ve ailelerini eklediğimizde 25 bine yakın beşere dokunuyoruz.” MediaMarkt sürdürülebilirlik alanında da öncü olmayı hedefliyorMediaMarkt Türkiye, eser ömür döngüsünü uzatmak, atık oranını azaltmak ve de kullanıcıların teknolojik eserlere erişimini daha da kolaylaştırabilmek ismine tahliller sunmaya devam ediyor. MediaMarkt’ın Almanya’dan sonra en çok geri alım yapan şirketi ise MediaMarkt Türkiye olarak öne çıkıyor. MediaMarktSaturn Kümesi, 1,2 milyondan fazla aygıtın tamirini gerçekleştirerek 3 bin 500 tondan fazla elektronik atığın azaltılmasını sağladı. MediaMarkt Türkiye ise bugüne kadar 148 bin kullanılmış aygıtı yenileme maksadı ile geri aldı ve 12 bin yenilenmiş eseri yine tüketicilerle buluşturdu. 4 yılda 24 bin çocuğa ulaşacakMediaMarkt Türkiye’nin sarsıntı bölgesindeki çocukları hedefleyen “Eğitimle Daha İyiye” projesine dikkat çeken MediaMarkt CEO’su Hulusi Acar, projenin uzun soluklu olduğunu ve 4 yılın sonunda en az 24 bin çocuğa ulaşmayı hedeflediklerini aktardı. Hulusi Acar, kelamlarını şöyle tamamladı: “Tırlarımız Ekim ayından itibaren sarsıntı bölgesinde ve şimdiye kadar 2500’den fazla çocuğa ulaştık ve projenin birinci yılı tamamlandığında 6000 çocuğa ulaşmış olmayı hedefliyoruz. Eğitim tırlarımızın ikisi ‘Bilişim ve Tasarım Mucitleri’ konsepti ile çocukların bilişim ve tasarım öğrenmesini sağlarken, üçüncü tırımız olan Düş Gezgini de çocukların sanatsal marifetlerini geliştirmeyi amaçlıyor. Dördüncü tırımız da birinci durağı olan Hatay’a yanlışsız hareket etti. Bu tırımız da Bilim Tırı olarak çocukların hayatına dokunacak.” Kendi markalarını tüketicilere sunuyor, Türkiye’de üretim hedefliyorMediaMarkt Türkiye, kendi markaları olan PEAQ, KOENIC ve ISY’ı Türkiye’deki mağazalarında ve online alışveriş sitesi mediamarkt.com.tr’de tüketicilerle buluşturuyor. “Bir MediaMarkt markasıdır” diyerek bütçe dostu ve kaliteli alternatifleri, MediaMarkt kalitesi ve teminatıyla sunmayı ve bu eserlerden kimilerini Türkiye’de üretmeyi amaçlayan MediaMarkt, Türkiye’deki tüketicilerin kullanıcı dostu eser kümeleriyle orta ve orta-üst segmentte yüksek teknolojiye sahip eserlere erişebilmesini sağlayacak. Bu kapsamda önümüzdeki devirde hem küçük konut aletleri hem de beyaz eşya kategorisinde B Plus segmentte güç dostu ve yüksek teknoloji eserler tüketicilerle buluşacak.Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı