DOLAR 34,4923 0.08%
EURO 36,2748 -0.24%
ALTIN 2.959,200,83
BITCOIN 33782034.11518%
İstanbul
13°

AÇIK

06:22

SABAHA KALAN SÜRE

Otizmli çocukların yaşıtlarıyla bir ortada olması toplumsal gelişimleri için bir fırsat…
  • HaberVatan
  • Gündem
  • Hayat
  • Otizmli çocukların yaşıtlarıyla bir ortada olması toplumsal gelişimleri için bir fırsat…

Otizmli çocukların yaşıtlarıyla bir ortada olması toplumsal gelişimleri için bir fırsat…

ABONE OL
Haziran 14, 2024 15:14
Otizmli çocukların yaşıtlarıyla bir ortada olması toplumsal gelişimleri için bir fırsat…
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Otizmli çocukların etkinliklerde tipik gelişim gösteren çocuklarla bir ortada olmasının toplumsal gelişimleri için bir fırsat olduğunu söyleyen Uzman Klinik Psikolog Ayşe Şahin, “Yaşanan sorunların giderilebilmesi için öncelikle ebeveynlerin, öğretmenlerin ve okul idaresindeki işçinin gelişimsel farklılıkları olan çocuklara destekleyici yaklaşımı gereklidir.” dedi.

Üsküdar Üniversitesi NPİSTANBUL Hastanesi Uzman Klinik Psikolog Ayşe Şahin, otizm spektrum bozukluğuna sahip bir çocuğun mezuniyet gösterisine alınmadığı savının gündeme gelmesinin akabinde, otizmli çocukların yaşıtlarıyla birlikte toplumsallaşmasının değerine dair açıklamalarda bulundu.

Kaynaştırma sınıfları dışlanma duygusu ile baş etmeye yardımcı olur 

Otizmli çocukların anaokulu ya da ilkokulda kaynaştırma sınıflarında olmasının kıymetine değinen Uzman Klinik Psikolog Ayşe Şahin, “Otizm spektrum bozukluğu üzere gelişimsel farklılıkları olan çocuklar, tipik gelişim gösteren çocuklarla tıpkı sınıfta olduğunda toplumsal gelişimleri için gerekli olan bir kümeye ilişkin olma hissini yaşayabilmektedirler. Tipik gelişim gösteren çocuklarla eşit haklara sahip olmak, toplumsal hayattan dışlanma duygusu ile baş etmelerini sağlar.” dedi.

Doğru yaklaşım akran zorbalığının önüne geçilmesine katkı sağlıyor

“Otizm spektrum bozukluğuna sahip çocukların akranlarıyla bir ortada eğitim görmesi, oynaması, toplumsal etkinliklere iştirakinde yaşanan problemlerin giderilebilmesi için öncelikle ebeveynlerin, öğretmenlerin ve okul idaresindeki işçinin gelişimsel farklılıkları olan çocuklara destekleyici yaklaşımı gereklidir.” diyen Uzman Klinik Psikolog Ayşe Şahin, bu çocukların eğitim hayatında yaşanan problemlerde tipik bir çocuktan farklı olarak birtakım esnemeler yapılması ve uygulanan müdahalelerin çocuğun kişisel farklılıklarına uygun formda tekrar düzenlenmesi gerektiğini lisana getirdi.

Uzman Klinik Psikolog Ayşe Şahin ayrıca, “Bu yaklaşım tipik gelişimde olan çocukların da yetişkinleri model almasını sağlar ve akran zorbalığının önüne geçilmesine katkı sunar.” dedi.

“Öğretmenlerin, çocuğun potansiyelini ortaya koymasında destekleyici olması gerekir”

Mezuniyet merasimi üzere etkinliklerde otizmli çocukların dışlanmaması ve kendilerinin rahat hissetmeleri için tekliflerde bulunan Uzman Klinik Psikolog Ayşe Şahin, sözlerinin şöyle tamamladı:

“Otizmli çocukların bu üzere etkinliklerde tipik gelişim gösteren çocuklarla bir ortada olması toplumsal gelişimleri için bir fırsattır. Yapılan etkinliklerde öteki çocuklarla bir ortada olması ve ortak çalışma yapması sağlıklı gelişimi için ehemmiyet taşır. Öğretmenlerin çocuğun kişisel özelliklerine uygun vazife vermesi, mevcut potansiyelini ortaya koymasında destekleyici olması gerekir. Öbür çocukların empati hünerlerinin gelişmesi istikametinde yapılan çalışmalar da tekrar özel ihtiyacı olan çocukların toplumsal dışlanmasını önleyebilir.”

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

En az 10 karakter gerekli


HIZLI YORUM YAP
300x250r
300x250r

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.