DOLAR 34,5667 0.17%
EURO 36,1752 -0.2%
ALTIN 2.964,150,09
BITCOIN 33943494.54797%
İstanbul
13°

AÇIK

06:23

SABAHA KALAN SÜRE

Tetra Pak’tan “Sürdürülebilir Ambalaj Araştırması”: Tüketicilerin yüzde 63’ü sürdürülebilir ambalajı önemsiyor
  • HaberVatan
  • Ekonomi
  • Tetra Pak’tan “Sürdürülebilir Ambalaj Araştırması”: Tüketicilerin yüzde 63’ü sürdürülebilir ambalajı önemsiyor

Tetra Pak’tan “Sürdürülebilir Ambalaj Araştırması”: Tüketicilerin yüzde 63’ü sürdürülebilir ambalajı önemsiyor

ABONE OL
Mayıs 7, 2024 11:44
Tetra Pak’tan “Sürdürülebilir Ambalaj Araştırması”: Tüketicilerin yüzde 63’ü sürdürülebilir ambalajı önemsiyor
0

BEĞENDİM

ABONE OL

505’i Türkiye’den olmak üzere dünya genelinde toplam 14 bin 500 kişinin katıldığı araştırmaya nazaran tüketicilerin yüzde 63’ü, çevresel hassaslığa sahip ambalaj üreten markaları daha fazla tercih edeceğini belirtiyor.

 

Tüketim yaklaşımlarına yönelik çarpıcı sonuçları ortaya koyan “Tetra Pak Sürdürülebilir Ambalaj Araştırması”, 29 ülkede yapıldı. Türk tüketicilerin yaklaşımını da tahlil eden kapsamlı araştırma, 14 bin 500 bireyle gerçekleştirildi.

Araştırmaya nazaran tüketicilerin büyük kısmı, konutlarındaki besin israfını azaltmak için tahlil arayışı içerisinde. Bu kapsamda tüketicilerin yüzde 82’si, çevresel problemlerin kritik ehemmiyete sahip olduğunu düşünüyor. Çevresel manada en fazla kaygı duyulan hususlar ise etraf kirliliği, ormansızlaşma ve bilinçsiz arazi kullanımı, su kıtlığı, doğal kaynakların tükenmesi, global ısınma/iklim değişikliği, besin israfı olarak sıralanıyor.

Gıda israfını önlemenin yolları ön plana çıktı

Araştırmaya katılan tüketicilerin görüşlerine nazaran yüzde 46’lık kesim, geri dönüşüm için atıkları ayrıştırıyor. Yüzde 44, kendisi ve/veya ailesi tarafından israf edilen yiyecek-içecek ölçüsünü azalttığını belirtiyor. Yüzde 36’lık kesim ise geri dönüştürülmüş gereçten üretilen ambalajları daha fazla tercih ediyor. Tüketicilere nazaran besin israfını önlemenin mümkün en önemli tahlilleri; ambalajlarda akıllı işlevlerin bulunması, örneğin daha kolay boşaltılabilmesi, daha kolay ambalajların geliştirilmesi, eserlere daha uzun raf ömrü sağlayan ambalajların tasarlanması, inançla açılıp kapatılabilen ambalajlar geliştirilmesi, her eserin farklı boyutlar seçeneğinde sunulması olarak öne çıkıyor.

Tüketiciler, birden fazla kullanılabilen ambalajların yaygınlaşmasına sıcak bakıyor

Tüketicilerin yüzde 60’ı plastikleri, yüzde 56’sı kartonları geri dönüşüm için ayırıyor. Ambalaj özelinde baktığımızda tüketicilerin yüzde 65’i cam şişeleri, %60’ı plastik şişeleri ve %46’sı teneke kutuları geri dönüşüm için ayırıyor. Tüketicilerin yüzde 63’ü, çevresel manada hassas bir ambalaja sahip eserler üreten markaları daha fazla tercih edeceğini belirtirken, yüzde 87’si ise birden fazla kullanılabilen ambalajların yaygınlaşmasını olumlu pahalandırıyor.

Karton ambalajın güçlü yanları da araştırmada yer aldı

Araştırmada yer alan bir çarpıcı bilgi de tüketicinin marka tercihinde markanın etrafa hassas bağlantısının yeri konusunda oldu. Bu kapsamda tüketicilerin yüzde 86’sı, bir markanın çevresel bahisler hakkında konuştuğu takdirde eserlerini satın almaya daha istekli olacaklarını söylüyor. Tüketicilere nazaran karton ambalajın etrafa hassaslık bakımından öteki ambalaj çeşitleri manasında güçlü yanları ise basitçe ezilip atık hale getirilebilir olması, biyoçözünür olması, geri dönüştürülmüş malzemeden üretilebiliyor olması, biyoçeşitlilik üzerinde olumsuz tesirinin düşük olması, bitki bazlı materyalle üretilmesi olarak sıralanıyor.

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

En az 10 karakter gerekli


HIZLI YORUM YAP
300x250r
300x250r

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.