Global teknoloji devi Xiaomi, 31 Mart 2024 tarihinde sona eren üç aylık periyoda ait denetlenmemiş konsolide sonuçlarını açıkladı. İki çeyrek üst üste yıllık bazda çift haneli gelir artışı kaydeden kümenin toplam geliri yıllık %27 artışla 75.5 milyar RMB’ye ulaştı. Düzeltilmiş net kâr, bir evvelki yıla nazaran %100,8 artışla 6,5 milyar RMB’ye ulaşarak rekor kırdı. Akıllı Elektrikli Araç (“EV”) iş kolu ve öbür yeni teşebbüslerle ilgili 2,3 milyar RMB fiyatındaki masrafların de dahil olduğu bu sayılar, büyümenin daha da hızlandığına işaret ediyor. Hem ölçeğe hem de kârlılığa odaklanan temel işletme stratejisinin” tesirli bir halde uygulanması sayesinde, Xiaomi’nin Küme seviyesindeki brüt kâr marjı 2024 yılının birinci çeyreğinde bir evvelki yılın tıpkı periyoduna nazaran 2,8 puan artarak %22,3’e ulaştı. İşletme stratejilerini kararlılıkla uygulayan Xiaomi Küme, “akıllı telefon”, “IoT ve hayat usulü ürünleri” ve “internet hizmetleri” olmak üzere üç ana iş kolunda birinci çeyrekte çift haneli gelir artışı sağladı. Xiaomi’nin büyümesinde büyük tesiri olan birden fazla itici gücü, akıllı elektrikli araç dalındaki güçlü performansıyla birleşerek sonuçların piyasa varsayımlarını aşmasını sağladı.
Xiaomi’nin ana faaliyetleri, teknolojik inovasyonu ve akıllı elektrikli araç işinin gelişimini güçlü bir halde destekleyen geniş nakit kaynaklarıyla uzun vadeli kârlılık göstermeye devam ediyor. 31 Mart 2024 itibariyle, Kümenin nakit kaynakları 127,3 milyar RMB’ye ulaştı. Birinci çeyrekte araştırma ve geliştirme harcamaları bir evvelki yılın tıpkı periyoduna nazaran %25,4 artarak 5,2 milyar RMB’ye ulaşırken, bilhassa akıllı elektrikli araç teknolojilerinde çok sayıda teknolojik atılım gerçekleştirildi.
Premiumlaştırma stratejisi, akıllı telefonların yükselen ortalama satış fiyatı ile karşılığını veriyor
Küreselleşme ve premiumlaştırma stratejilerinden güç alan Xiaomi’nin global akıllı telefon satışları periyot boyunca %33,7 artarak 40,6 milyon adede ulaştı ve arka arda üç çeyrek boyunca yıllık bazda büyüme kaydetti. Akıllı telefon geliri üst üste dördüncü çeyrekte de artarak 46,5 milyar RMB’ye ulaştı. Canalys’e nazaran Xiaomi, birinci çeyrekte %13,8 pazar hissesine ulaşarak üst üste 15 çeyrek boyunca global akıllı telefon satışlarında birinci üç sıradaki yerini korudu.
Akıllı telefon faaliyetlerinin kârlılığı güzelleşmeye devam etti ve brüt kâr marjı birinci çeyrekte bir evvelki yılın birebir periyoduna nazaran 3,6 puan artarak %14,8’e ulaştı. Küme, premium fiyat segmentlerinde ilerlemesini sürdürdü. Üçüncü taraf datalarına nazaran, Xiaomi’nin Çin’deki 5.000 ila 6.000 RMB fiyat segmentindeki akıllı telefon satışlarındaki pazar hissesi, devir boyunca bir evvelki yıla nazaran 5,8 puan artarak %10,1’e ulaştı. Global premium akıllı telefon satışlarının oranı da birinci çeyrekte yeni bir doruğa ulaşarak toplam akıllı telefon satışlarının %21,7’sini temsil etti ve bir evvelki yıla nazaran yüzde 1,4 puan artış gösterdi.
Xiaomi’nin global genişlemesi Orta Doğu, Latin Amerika, Afrika ve Güneydoğu Asya’daki kilit pazarlarda güçlü bir büyüme sağladı. Canalys’e nazaran, 2024’ün birinci çeyreğinde, Kümenin akıllı telefon satışları global olarak 56 ülke ve bölgede birinci üç, 67 ülke ve bölgede ise birinci beş ortasında yer aldı. Geçen yıla kıyasla Xiaomi, 51 pazarda birinci üçe, 65 pazarda ise birinci beşe girdi. Kümenin bu pazarlardaki rekabet avantajı daha da güçlendi.
IoT iş kolu, akıllı büyük konut aletlerinden kaynaklanan güçlü ivme ile rekor seviyede yüksek kâr marjı elde etti
Dönem boyunca, IoT ve ömür biçimi eserleri, bir evvelki yıla nazaran %21,0 artışla 20,4 milyar RMB’ye ulaşan geliriyle tarihi bir doruğa ulaştı. Brüt kâr marjı bir evvelki yıla nazaran 4,1 puan artarak %19,9’a yükseldi ve rekor düzeye ulaştı. Xiaomi, IoT eser kategorilerindeki önder pozisyonunu daha da güçlendirdi.
Kullanıcılarına geniş eser yelpazesinde fevkalâde tecrübe sunarken pazardaki muvaffakiyetinden faydalanan Xiaomi, satış hacmi her geçen gün artış gösteren büyük akıllı konut aletlerinden elde ettiği geliri bir evvelki yıla nazaran %46’nın üzerinde artırdı. Bu çeyrekte, klima satışları %63 artışla 690.000, buzdolabı satışları %52 artışla 530.000, çamaşır makinesi satışları ise %47 artışla 360.000 adedin üzerine çıktı. Xiaomi’nin Premium TV kategorisinde de satış hacmindeki artış ivme kazandı.
Tüm eser kategorilerindeki büyüme ivmesi gücünü müdafaaya devam etti. IDC’ye nazaran, Xiaomi’nin global tablet satışları bir evvelki yıla nazaran %93 arttı. Ayrıyeten, Xiaomi giyilebilir aygıtlar pazarında da değerli adımlar attı. Canalys’e nazaran Xiaomi TWS kulaklık satışlarında Çin’de birinci sırada yer aldı ve global olarak 2. sıraya yükseldi.
İnternet hizmetlerindeki güçlü büyüme global genişlemeyi destekliyor
Bu periyotta internet hizmetlerinde güçlü bir büyüme yaşayan şirketin gelirleri bir evvelki yıla nazaran %14,5 artarak 8,0 milyar RMB ile rekor düzeye ulaştı. İnternet hizmetlerinde brüt kâr marjı %74,2 oldu. Kümenin hem global hem de Çin’de Aylık Faal Kullanıcı Sayısı (MAU) tarihi bir doruğa ulaştı. Mart 2024’te, global Aylık Faal Kullanıcı Sayısı bir evvelki yıla nazaran %10,6 artışla 658,1 milyona yükselirken, Çin’deki Aylık Faal Kullanıcı Sayısı bir evvelki yıla nazaran %9,7 artışla 160,4 milyona çıktı.
Xiaomi global iş iştiraklerini faal bir halde güçlendirmeye devam ediyor. Birinci çeyrekte, yurtdışı internet hizmetlerinden elde edilen gelir 2,5 milyar RMB’ye yükselerek tepe yaptı ve toplam internet hizmetleri gelirinin %31,2’sini oluşturdu.
Elektrikli araç üretimini 2024 yılında 100 binin üzerinde yeni araç teslimatını hedefleyecek biçimde ölçeklendiriyor
Xiaomi’nin yeni akıllı elektrikli aracını piyasaya sürmesi, kullanıcılar ortasında büyük bir heyecan yarattı ve büyümeyi hızlandıran yeni bir öge olarak öne çıktı. Xiaomi’nin birinci akıllı elektrikli aracı olan Xiaomi SU7 Serisi, 28 Mart 2024’te resmi olarak piyasaya sürüldü ve Kümenin “İnsan × Otomobil × Ev” stratejisinin genel yapısını tamamladı. “Tam boyutlu yüksek performanslı eko-teknolojik sedan” olarak konumlandırılan Xiaomi SU7 Serisi, 215.900 RMB’den başlayan fiyatlarla üç model içeriyor. Resmi lansmanı piyasada büyük ilgi gördü ve güçlü bir sipariş talebi yarattı. 30 Nisan itibariyle, Xiaomi SU7 Serisinin kümülatif katılaşmış siparişleri 88.063 araca ulaştı. 15 Mayıs’ta Pekin saatiyle sabah 10.00 itibariyle, toplam teslimat sayısı 10.000 araca ulaşarak yeni bir markanın birinci araba modelinin teslimat suratında yeni bir bölüm rekoru kırıldı.
Xiaomi’nin SU7 Serisinin pazar beklentilerini aşan harikulâde performansından güç alan Küme, 2024 yılı için 100.000’in üzerinde yeni araç teslimatı üzere savlı bir maksat belirledi. Bu gaye, serinin rekabetçiliğine ve üretim kapasitesine duyulan itimadı yansıtması açısından büyük ehemmiyet taşıyor. Xiaomi, bu gayeye ulaşmak için Haziran ayında çift vardiya üretime başladı. Vaktinde teslimatlar sağlamakla birlikte satış ve servis ağını büyüterek üretimi genişletme çalışmalarını hızlandırıyor. Küme, 2024 yılı sonuna kadar 46 kentte 219 satış mağazasına ve 86 kentte 143 servis merkezine sahip olmayı planlıyor.
Elektrikli araç üretim kesimine giren bir teknoloji şirketi olarak Xiaomi, aracına gelişmiş akıllı özellikler entegre etmeyi hedefliyor. Küme, temel ana teknolojilere yatırım yapma ve en son yeniliklerde global bir başkan olma istikametindeki yeni 2020-2030 hedefini kararlılıkla sürdürüyor. Bu doğrultuda Xiaomi’nin araştırma ve geliştirme harcamaları 2024 yılının birinci çeyreğinde bir evvelki yıla nazaran %25,4 artışla 5,2 milyar RMB’ye ulaştı. Xiaomi, akıllı elektrikli araç teknolojisinde değerli adımlar atarak akıllı elektrikli araçlarının daima gelişimini sağladı.
Xiaomi Pilot Otonom Sürüş (Pilot Autonomous Driving) için şirket, araştırma ve geliştirme faaliyetlerine sürat kesmeden devam ediyor. Yol Haritalama Temel Modeli (Road-Mapping Foundational Model), Harika Çözünürlüklü Doluluk Ağı Teknolojisi (Super-Res Occupancy Network Technology) ve Uyarlanabilir BEV (Adaptive BEV) Teknolojisi üzere son teknoloji algoritmaları içeren gelişmiş yapılardan yararlanan Xiaomi, Çin’de Uçtan Uca Yapay Zeka Modeli Teknolojisinin birinci seri üretimiyle bir atılım gerçekleştirdi. Xiaomi’nin otonom sürüş takımı 1.000’in üzerinde ehil profesyonelden oluşuyor ve bu sayının 2024’te 1.500’e, 2025’te ise 2.000’e çıkarılması planlanıyor. Xiaomi Pilot Max’teki City Navigate on Autopilot (NOA) özelliğinin Mayıs 2024’ün sonuna kadar Çin’de 10 kentte yaygınlaştırılması ve Ağustos 2024’e kadar ülke çapında kullanıma sunulması bekleniyor.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı
GÜNDEM
23 Kasım 2024SPOR
23 Kasım 2024GÜNDEM
23 Kasım 2024SPOR
23 Kasım 2024SPOR
23 Kasım 2024GÜNDEM
23 Kasım 2024GÜNDEM
23 Kasım 2024Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.