Test sürüşlerinin yaklaşık 1 aydır devam ettiğini belirten İmamoğlu, “Bizim bu tıp olaylardaki temel prensibimiz; bu bir işin sürdürülebilirliği, dayanıklılığı… Daha evvel, biliyorsunuz, çok aksilikler yaşandı. Araçlar alındı, uyumsuz oldu. Araçlar gidemedi. Yokuş tırmanamadı. Kesimi bulunamadı. Araçlar daha sonra, neredeyse tedavülden kalktı. Ve tabiri caizse, hurdaya dönüşecek halde çürümeye terk edilmek zorunda kaldı. Bu bahsettiğim şey 16-17 yıl öncesinin bir bahtsız öyküsü. Lakin biz, bütün işlerimizi çok ince eleyip, sık dokuyarak yapmak çabasındayız. Zira vereceğimiz her kuruş lira, milletimizin parası. Onun için, en hakikat formuyla yatırım yapma uğraşı içerisindeyiz. Umarım iyisi olur” dedi.
İstanbul Büyükşehir Belediye (İBB) Başkanı Ekrem İmamoğlu; çevreci, yüksek teknolojilerle donatılmış, 420 yolcu kapasiteli, yüzde 100 elektrikli metrobüsün test sürüşüne tanıklık etti. Eyüpsultan Belediye Başkanı Mithat Bülent Özmen, Avcılar Belediye Lideri Utku Caner Çaykara, İETT Genel Müdürü İrfan Demet ve Metro İstanbul Genel Müdürü Özgür Soy’un da test sürüşünde eşlik ettiği İmamoğlu, seyahat öncesinde, gazetecilere yeni kuşak metrobüsle ilgili açıklamalarda bulundu. Test edilecek aracın İETT ve Metro İstanbul’un ortak çalışmasıyla kendi önlerine getirildiğini belirten İmamoğlu, şunları söyledi:
“TEST SÜRÜŞLERİ 1 AYDIR DEVAM EDİYOR”
“Metrobüs sınırındaki yenileşme kavramına uygun araç arayışlarımızda, gördüğünüz bu modelle ilgili bize bir sonuç gelmişti. Bu sonuç, bunun denenebileceği ve bilhassa çizgideki performansı ve bu noktada metrobüsün önümüzdeki vakit diliminde devam ettiği sürece, bu araçlarla daha kolay, yolcu birikmeden, yolcu konforunu önceleyen, tıpkı vakitte hava kirliliğini de çok önemli düzeyde azaltan, sıfır emisyonlu bir araç olmasıyla bize sunumu yapıldı. Sonra arkadaşlarımızla, bunun kesinlikle çok önemli bir deneme sürecinden geçmesi gerektiğine karar verdik. Hazırlıkları yapıldı. Bu aracın nakli gerçekleştirildi ve 1 ayı aşkın müddettir bu hatta, evvel bazen trafiğin hiç olmadığı gece vakitleri başlandı. Daha sonra gündüz vakit dilimi içerisinde de denemeler yapıldı. Yolcusuz yapıldı, yolculu ve yüklü formuyla de denemeleri yapıldı, yapılmaya devam ediyor. Ben de bugün, kamuoyuna açık bir formda, halkımızla birlikte deniyor olacağım.”
“EN YANLIŞSIZ KARARI VERMEK İSTİYORUZ”
“Temel isteğimiz şu: Alışılmış ki metrobüs sınırının verimliliği, konforu, yolcu yığılmasını azaltan bir halde insanlarımıza hizmet etmesi. Şunu söyleyeyim; metrobüs natürel şu anda biliyorsunuz Avcılar’dan Söğütlüçeşme’ye kadar uzanan, kıymetli bir ulaşım aracımız. Milyonu aşan yolcuya sahip günlük kapasitesi var. Doğal bu sınır üzerinde mümkün, şu anda üretimi bitmek üzere olan, üretimi devam eden ve başlanacak olan metro sınırlarımız da var. Lakin bütün onların, yıllara sarih bir biçimde İstanbul ulaşımına katkısı ne olacak? Metrobüs sınırlarından beklentimiz ne olacak? Kısa, orta, uzun vadede bu güzelleşmeyi sağlayıcı, bu şekil araçların sayısı ne olmalı? Bütün bu verimlilik hesapları üzerinden, bu araçla ilgili kanaatlerimizi olgunlaştıracağız. Günün sonunda, en yanlışsız kararı vermek istiyoruz. Bizi cezbeden tarafı, yüksek sayıda yolcu kapasitesine sahip olması, alandaki performansı. Yüksek sayıda 400’ün üzerinde yolcu kapasitesine sahip. Ki şu an bizim en yüksek kapasiteli aracımız 280 yolcu kapasitesine sahip. Onun 1,5 katına yakın bir kapasiteye sahip olması ve natürel sıfır emisyonlu bir araç olması. Öbür şartları da olgunlaştırdığımızda, sizleri bilgilendireceğiz. Bir görelim performansını bakalım.”
EYÜPSULTAN VE AVCILAR BELEDİYE LİDERLERİ DA TANIKLIK ETTİ
“Bugün bu seyahate Eyüpsultan hudutlarından başlıyoruz. Liderimiz da bizimle. Seyahati da Avcılar’da sonlandıracağız Avcılar Belediye Liderimizle birlikte. İki ilçe belediye liderimiz, başlangıç ve bitiş noktasına da şahitlik edecekler. Umarım İstanbul halkı için en gerçek tercihi yapıyor olalım. Bizim bu cins olaylardaki temel prensibimiz; bu bir işin sürdürülebilirliği, dayanıklılığı… Daha evvel, biliyorsunuz, çok aksilikler yaşandı. Araçlar alındı, uyumsuz oldu. Araçlar gidemedi. Yokuş tırmanamadı. Kesimi bulunamadı. Araçlar daha sonra, neredeyse tedavülden kalktı. Ve tabiri caizse, hurdaya dönüşecek biçimde çürümeye terk edilmek zorunda kaldı. Bu bahsettiğim şey 16-17 yıl öncesinin bir bahtsız öyküsü. Fakat biz, bütün işlerimizi çok ince eleyip, sık dokuyarak yapmak uğraşındayız. Zira vereceğimiz her kuruş lira, milletimizin parası. Onun için, en gerçek biçimiyle yatırım yapma çabası içerisindeyiz. Umarım güzeli olur.”
40 METRE UZUNLUĞUNDA, 4 VAGONLU
İETT Genel Müdürü Demet’in verdiği bilgilere nazaran; dizel metrobüslere nazaran yüzde 60 yakıt tasarrufu sağlayan elektrikli metrobüsler, 100 bin kilometrede, 2,5 milyon lira yakıt tasarrufu sağlıyor. Bu yatırımla 300 ton karbondioksit salınımının önüne geçmeyi planlayan İBB hem çevreyi hem de belediye bütçesini korumuş olacak. Ayrıyeten elektrikli metrobüs; sessiz çalışarak, kentteki gürültü kirliliğinin de önüne geçecek. Çift taraflı sürüş imkanı tanıyan yeni jenerasyon elektrikli metrobüs, 40 metre uzunluğunda ve 4 vagonlu. Yolcu taşıma kapasitesi, metrobüs filosundaki en uzun araçtan yüzde 50 daha fazla ve 420 kişi taşıma kapasitesine sahip. Test aracının menzili yaklaşık 80 kilometre. Modüler batarya yapısı sayesinde, daha uzun menzil için, daha fazla batarya eklenebiliyor. 800 kW güçte, 20 dakika şarjla, ortalama 50 kilometre menzil yapılabiliyor.
TEST SÜRÜŞÜNDE DÜĞÜN DAVETİ ALDI
Açıklamaların akabinde, İmamoğlu ve beraberindeki heyet, yeni kuşak metrobüse bindi. Metrobüs duraklarında bekleyen vatandaşlar, test aracında gördükleri İmamoğlu’na el sallayarak sevgi şovlarında bulundu. Cennet Mahallesi’nden Avcılar’a kadar olan çizgi boyunca dileyen vatandaşlar da test edilen araca alındı. İmamoğlu ve basın mensuplarıyla sohbet eden vatandaşlar, yeni araçla ilgili görüşlerini paylaştı. Şükrübey Durağı’ndan test aracına binen genç bir öğretmen, İmamoğlu’nu 26 Mayıs’ta yapılacak düğününe davet etti. Eyüpsultan’daki Edirnekapı İETT Garajı’ndan başlayan seyahat, gazetecilerin tanıklığında, Avcılar Yerleşke Durağı’nda, muvaffakiyetle son buldu.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı
GÜNDEM
22 Kasım 2024SPOR
22 Kasım 2024GÜNDEM
22 Kasım 2024SPOR
22 Kasım 2024SPOR
22 Kasım 2024GÜNDEM
22 Kasım 2024GÜNDEM
22 Kasım 2024Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.